de verbonden medewerker


De verbonden medewerker

Verbonden medewerkers zijn pro actiever, meer klantgericht, kwaliteitsbewuster en vertonen positief gedrag. Daarnaast melden zij zich minder vaak ziek. Als ondernemer wil je medewerkers die zich verbonden voelen met je bedrijf, die geloven in het gezamenlijke doel en die een extra stap zetten omdat ze zich gewaardeerd voelen. Ik adviseer directies en management hoe je komt tot verbonden medewerkers.

Door de voortdurende veranderingen binnen organisaties en de toegenomen individualisering is betrokkenheid steeds minder vanzelfsprekend geworden. Na de recruitmentfase is een goede onboarding de basis voor een succesvolle start in de organisatie. In het eerste jaar is de kans het grootste dat de nieuwe medewerker weer vertrekt. Verspilling van tijd en geld.

Naast een goed inwerktraject is het de opdracht van het management, de leidinggevenden en HR om te werken aan een positieve employee experience. Wat zorgt voor positieve momenten en ervaringen die er voor de medewerker daadwerkelijk toe doen? Een klantgericht HR-beleid houdt meer rekening met de diversiteit van de medewerkers. Het keurslijf van een ‘old school’ functiehuis gaat je daarbij niet helpen. Moderne functiewaardering kijkt naar de toegevoegde waarde van de verschillende rollen binnen een organisatie. Met waarde als uitgangspunt helpt je functiehuis je bij het beloningsmanagement en bij het beoordelen. En kan het zelfs dienen als groeimodel.

Je talenten behouden doe je door ze ruimte te geven. Door ze te laten leren en zich te laten ontwikkelen. Talentmanagement zorgt dat mensen een talent zijn op de arbeidsmarkt en hun geld vandaag en morgen waard zijn. Iedere medewerker kan een talent zijn!

Heb daarbij ook aandacht voor de impact van veranderingen binnen organisaties en van nieuwe technologieën. Dit stelt hogere eisen aan de kennis en vaardigheden van mensen. Medewerkers duurzaam inzetbaar krijgen doe je door aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en voor vitaliteit. Duurzame inzetbaarheid zorgt voor een optimale inzetbaarheid nu en straks omdat het medewerkers gezonder, meer betrokken en wendbaarder maakt.

Ook jouw organisatie komt verder met verbonden medewerkers.
Ik help graag met de volgende stap gericht op de toekomst.